Δίνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 45 εκατ. ευρώ, με προίκα 70 εκατ. μετρητά!
Μέγα σκάνδαλο ο διαγωνισμός με έναν συμμετέχοντα
- Καμία προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ, όταν ο Πιτσιόρλας έλεγε ότι θα έρθουν Ρώσοι, Κινέζοι κ.ά.
- Ευθύνες πολλές έχει και ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτος, στον οποίο υπάγεται το ΤΑΙΠΕΔ
Οσμή σκανδάλου αναδίδει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όχι μόνο γιατί στον διαγωνισμό που έγινε συμμετείχε μόνο ένας (οι Ιταλοί), που σημαίνει ότι δεν υπήρξε ανταγωνισμός και, αν δεν ακυρωθεί για να επαναληφθεί, σίγουρα θα προκύψουν ποινικές ευθύνες, αλλά και γιατί τα 45 εκατ. ευρώ που έδωσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA είναι ψίχουλα, από τη στιγμή που θα πάρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με προίκα πάνω από 70 εκατ. ευρώ, και μάλιστα μετρητά.
Ευθύνες για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη μοναδική εταιρεία που συμμετείχε στον διαγωνισμό, κάτι που επιτρέπει να ειπωθεί ότι ήταν στημένος, όταν μάλιστα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ισχυριζόταν ότι υπήρχε… συνωστισμός ξένων που ενδιαφέρονταν, μεταξύ των οποίων Ρώσοι και Κινέζοι, που τελικά δεν εμφανίσθηκαν, έχει πέρα από τον Πιτσιόρλα και ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, δεδομένου ότι το ΤΑΙΠΕΔ υπάγεται στην αρμοδιότητά του (όλες οι μετοχές του ΤΑΙΠΕΔ μεταφέρθηκαν επί Σαμαρά στο υπουργείο Οικονομικών) και δεν ζήτησε να ξαναγίνει ο διαγωνισμός, με στόχο τη συμμετοχή και άλλων. Όπως συμβαίνει παγίως στους διαγωνισμούς του Δημοσίου όταν οι συμμετέ χοντες είναι κάτω των τριών, ακόμη και για προμήθειες που ο προϋπολογισμός δεν ξεπερνά τα 20.000 ευρώ, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για φιλέτο, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συνάδελφοι του κ. Τσακαλώτου διερωτώνται για ποιον λόγο έδωσε το ok και δεν πήγε σε επανάληψη του διαγωνισμού, όπου σίγουρα θα υπήρχε συμφερότερη για το Δημόσιο προσφορά.
Η προίκα που παίρνουν οι Ιταλοί
Εκτός από το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία έχει υπογράψει συμφωνία με τον ΟΑΣΑ (αστικές συγκοινωνίες), η οποία προβλέπει ότι από τα εισιτήρια που θα αγοράζονται από τα εκδοτήριά της θα παίρνει το 2%, που είναι από 14 έως 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο έσοδα. Και αυτή η συμφωνία ισχύει μέχρι το 2020! Έχει επίσης άλλα 50 εκατ. ευρώ επιδότηση τον χρόνο από το Δημόσιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Και ακόμη στο Ταμείο της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει περί τα 70 εκατ. ευρώ.
Αυτό που έχει αποφύγει να… διευκρινίσει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είναι αν, από τη στιγμή που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνάει στην ιταλική εταιρεία, το Ελληνικό Δημόσιο θα συνεχίσει να έχει την ευθύνη για τη συντήρηση και την αντικατάσταση σιδηροδρομικών γραμμών όπου έχουν εντοπισθεί προβλήματα. Ποιος θα πληρώνει; Το Δημόσιο; Να σημειώσουμε ότι με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Κομισιόν θα διαγράψει πρόστιμα 700 εκατ. ευρώ τα οποία βαρύνουν τον ισολογισμό της εταιρείας για κρατικές ενισχύσεις που η ΕΕ είχε κρίνει ότι χορηγήθηκαν παράνομα.
Ούτε ένας για την ΕΕΣΣΤΥ!
Άλλη μεγάλη επιτυχία του κ. Πιτσιόρλα είναι το ότι δεν εμφανίσθηκε κανείς στον διαγωνισμό που έγινε για την πώληση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), από κει που έλεγε ότι πάρα πολλοί… καραδοκούσαν να την… αρπάξουν. Και ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος. Η ΕΕΣΣΤΥ έχει την ευθύνη της συντήρησης των βαγονιών και των σιδηροδρομικών γραμμών, με βάση ετήσια σύμβαση που έχει υπογράψει.
Leave a Reply