Μπανανία θέλουν το Αεροδρόμιο οι Γερμανοκαναδοί
Απαιτούν να διαπραγματεύονται με το ΤΑΙΠΕΔ του Πιτσιόρλα και όχι με τον υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Υποδομών
- Να μη γίνει διεθνής διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από το 2026 μέχρι το 2046
- Εκβιάζουν για να κρατήσουν το φιλέτο, που γεννάει χρυσά αυγά, δίνοντας 80 ψωροεκατομμύρια για άλλα 20 χρόνια!
- Θύμωσαν γιατί δόθηκαν στη δημοσιότητα οι χρυσοί μισθοί και τα μπόνους χιλιάδων ευρώ στον διευθύνοντα σύμβουλο, στους γενικούς διευθυντές και στους συμβούλους, λέγοντας ότι είναι απόρρητα, την ώρα που Έλληνες τρέχουν στα συσσίτια και παίρνουν μισθούς και συντάξεις πείνας
- Σπίρτζης: Να μην ξεπερνούν οι μισθοί τους τις αμοιβές του έλληνα πρωθυπουργού
Σε μια σύγχρονη Μπανανία επιχειρούν να μετατρέψουν το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη συνδρομή των δανειστών, οι Γερμανοκαναδοί, που σήμερα κατέχουν το 40% των μετοχών του Αεροδρομίου. Απαιτούν, με εκβιαστικό μάλιστα τρόπο, να παραταθεί πρόωρα και αντί πινακίου φακής για άλλα 20 χρόνια η σύμβαση παραχώρησης, που λήγει το 2026! Οι διαδικασίες που ακολουθούνται, ή επιχειρείται να δρομολογηθούν, αποπνέουν «οσμή σκανδάλου», ενώ η βιασύνη που επιδεικνύεται από την πλευρά των Γερμανοκαναδών για ανανέωση της σύμβασης, δέκα ολόκληρα χρόνια πριν λήξει η υφιστάμενη, γεννά απορίες και ερωτήματα, αλλά και υπόνοιες ως προς τις πραγματικές επιδιώξεις τους. Εξόχως προκλητική είναι και η απαίτησή τους να διαπραγματευτούν την επέκταση της σύμβασης όχι με το υπουργείο Οικονομικών αλλά με το ΤΑΙΠΕΔ, προφανώς διότι εκεί τα σχέδιά τους θα βρουν καλύτερη ανταπόκριση και θα ευοδωθούν χωρίς όρους και καθυστερήσεις. Οργή και αγανάκτηση έχει προκληθεί στο Πανελλήνιο μετά την αποκάλυψη των υπέρογκων αμοιβών και των μπόνους που παίρνουν ο διευθύνων σύμβουλος (35.000 τον μήνα) και οι περίπου 50 γενικοί διευθυντές του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Στην υπόθεση έχουν εμπλακεί και οι δανειστές, που ασκούν ασφυκτικές πιέσεις προς την πλευρά της κυβέρνησης να κλείσει το ταχύτερο δυνατόν η υπόθεση, με τις διαδικασίες που προτείνουν οι Γερμανοκαναδοί και χωρίς την παραμικρή αλλαγή στους όρους. Και όχι μόνον αυτό… Ζητούν, για την ακρίβεια, να μην αλλάξει το μισθολογικό καθεστώς για τους διευθυντές, δηλαδή να συνεχίσουν να παίρνουν χιλιάδες ευρώ τον μήνα, τη στιγμή που οι μισθοί στη χώρα έχουν υποστεί αλλεπάλληλες μειώσεις τα τελευταία έξι χρόνια. Στην τελευταία συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξουσιοδότησε τον διευθύνοντα σύμβουλο, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, να αναζητήσει τη διαδικασία και τη μεθοδολογία βάσει της οποίας θα εξελιχθούν οι διαπραγματεύσεις με σκοπό την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Αεροδρομίου.
Με επιστολή που έστειλε στις 17 Φεβρουαρίου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης στον πρόεδρο του ΔΣ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Τάκη Ρουμελιώτη, εν όψει της συζήτησης της πρότασης των Καναδών, που κατέχουν το 40%, για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης (λήγει το 2026) για άλλα 20 χρόνια, δηλαδή έως το 2046, υποδεικνύει τα θέματα που τίθενται από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου, μεταξύ των οποίων είναι:
- Η επέκταση και η επαναδιαπραγμάτευση των όρων της υφιστάμενης σύμβασης.
- Το ύψος και το είδος της επένδυσης στον ΔΑΑ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, το επιχειρησιακό σχέδιο για την περίοδο 2016 – 2046, η εμπορική πολιτική, ειδικά θέματα διαχείρισης κεφαλαίων, αποπληρωμής τιμήματος και αποσβέσεων (υφιστάμενα αποθεματικά, νέα δάνεια κ.λπ.) και τα μισθώματα που καταβάλλουν οι δημόσιες υπηρεσίες του Αερολιμένα.
- Η μετεγκατάσταση υπηρεσιών που είναι στον Αερολιμένα, όπως και της ΥΠΑ από το Ελληνικό στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
- Θέματα προσωπικού και εργασιακών σχέσεων κ.ά.
Επισημαίνει ακόμη ο κ. Σπίρτζης ότι είναι προφανές πως στη διαπραγμάτευση απαιτείται η συμμετοχή και η συμβολή όχι μόνο του υπουργείου Υποδομών αλλά και του υπουργείου Οικονομικών και του Επικρατείας, όπως και ειδικών φορέων και υπηρεσιών (ΥΠΑ, ΤΑΙΠΕΔ, ΔΑΑ, ΟΔΑ), καθώς και η σύμφωνη γνώμη Ευρωπαϊκών Οργανισμών, όπως της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ.
Και ο υπουργός Υποδομών καταλήγει τονίζοντας ότι θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλισθεί πως θα είναι επωφελής για όλα τα μέρη η διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Να σημειώσουμε ότι ο πρόεδρος του ΔΣ του Αεροδρομίου κ. Τάκης Ρουμελιώτης είχε προαναγγείλει ότι θα έφερνε το θέμα της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης στο διοικητικό συμβούλιο μόνο κατόπιν έγγραφης εντολής της κυβέρνησης. Και αυτό έκανε. Οι Γερμανοκαναδοί, όμως, κατά τη διάρκεια της συζήτησης απέρριψαν κάθε ιδέα για επαναδιαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης. Και οι λόγοι είναι προφανέστατοι: Για να μη χάσουν τα προνόμια που τους έχει παραχωρήσει η σύμβαση, η οποία μάλιστα τροποποιήθηκε υπέρ τους από το Υπουργικό Συμβούλιο της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου. Μερικά από αυτά τα προνόμια είναι:
1) Να ελέγχουν το ΔΣ, όπου, αν και κατέχουν το 40%, εκπροσωπούνται με ισάριθμα μέλη με το Ελληνικό Δημόσιο, που έχει το 55% των μετοχών.
2) Να παίρνονται οι αποφάσεις στη Γενική Συνέλευση με πλειοψηφία 60% και χωρίς τη δική τους ψήφο απόφαση να μην υπάρχει.
3) Να συνεχίσουν να αμείβονται οι δικοί τους με υπέρογκους μισθούς και μπόνους. Όπως ο διευθύνων σύμβουλος με τα 35.000 ευρώ τον μήνα (καθαρά) που παίρνει, συν μπόνους, καθώς και οι 50 περίπου γενικοί διευθυντές και διευθυντές.
Αυτάδελφοι: Γερμανοκαναδοί – ΤΑΙΠΕΔ
Στη συζήτηση που έγινε στο ΔΣ η επιδίωξη-γραμμή ήταν να μη συζητούν οι Γερμανοκαναδοί με τον υπουργό Υποδομών και τον υπουργό Οικονομικών ή με τους άλλους κρατικούς φορείς για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης αλλά μόνο με το ΤΑΙΠΕΔ.
Και αυτό λέει πολλά και εξηγεί πολύ περισσότερα. Σκοπός τους ήταν όχι μόνο να μη γίνει διαπραγμάτευση της υφιστάμενης σύμβασης, αλλά και να αποκλεισθεί κάθε αλλαγή της. Επίσης, προσπάθησαν να αποκλείσουν από τη διαπραγμάτευση το διοικητικό συμβούλιο και να την αναθέσουν στον δικό τους άνθρωπο, τον διευθύνοντα σύμβουλο, και σε μια ελεγχόμενη τεχνική ομάδα.
Αλλά οι εκπρόσωποι του Ελληνικού Δημοσίου αντέδρασαν, προειδοποιώντας ότι αν επιμείνουν δεν θα συμμετάσχουν σε καμία σχετική συζήτηση.
Επιτέθηκαν στον Ρουμελιώτη γιατί έβγαλε στη φόρα τους χρυσούς μισθούς τους!
Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσαν οι Γερμανοκαναδοί κατά του προέδρου του ΔΑΑ Τάκη Ρουμελιώτη επειδή τους ξεμπρόστιασε, αποκαλύπτοντας στον ελληνικό λαό τους χρυσούς μισθούς τους. Λεφτά που τα παίρνουν από τον ιδρώτα των Ελλήνων, που έχουν χάσει τη δουλειά τους, έχουν βάλει λουκέτο στο μαγαζί τους, παίρνουν σύνταξη πείνας και δεκάδες χιλιάδες καταφεύγουν στα συσσίτια για ένα πιάτο φαγητό.
Ο κ. Ρουμελιώτης πήρε την πρωτοβουλία να γνωστοποιήσει τις αμοιβές όλων των διευθυντικών στελεχών, και πρώτα του διευθύνοντος συμβούλου. Θα είχαν απόλυτο δίκιο να διαμαρτύρονται αν τα ποσά που βγήκαν στον αέρα δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα, αν δεν ήταν τα λεφτά που βάζουν στην τσέπη. Δεν είπαν, όμως, κάτι τέτοιο.
Σπίρτζης: «Κουρέψτε» τους υψηλούς μισθούς και τα μπόνους
Στο θέμα παρενέβη ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης με επιστολή που έστειλε στον πρόεδρο του ΔΣ του Αεροδρομίου.
Σημειώνει ότι με μεγάλη έκπληξη διάβασε το ύψος των αμοιβών και των μπόνους των στελεχών του Αερολιμένα, ποσά που αποτελούν πρόκληση με δεδομένα τα μέτρα που έχουν επιβληθεί στη χώρα και στον ελληνικό λαό.
Και απευθυνόμενος στον κ. Ρουμελιώτη, τονίζει: «Παρακαλούμε να συζητήσετε με τους εκπροσώπους των υπολοίπων μετόχων του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών προκειμένου:
α) να ελαχιστοποιηθούν δραστικά τα μπόνους, ειδικά στις υψηλά αμειβόμενες κατηγορίες, και
β) να αναπροσαρμοσθούν οι μισθοί στα επίπεδα που δεν θα ξεπερνούν τις αμοιβές του έλληνα πρωθυπουργού».
«Στην περίπτωση που δεν γίνουν αυτά, να συγκληθεί η Γενική Συνέλευση για τη συζήτηση του θέματος», καταλήγει ο υπουργός.
Αγρόν ηγόρασαν…
Οι εκπρόσωποι των Γερμανοκαναδών αγνόησαν για άλλη μια φορά το αίτημα του υπουργού και το… παρέπεμψαν στις γνωστές… ελληνικές καλένδες…
Δεν ζήτησε την άδειά τους…
Στην ίδια γραμμή με τους κατόχους του Αεροδρομίου στρατεύθηκαν και γνωστοί δημοσιογράφοι, που θητεύουν εδώ και χρόνια στα συστημικά ΜΜΕ και είναι γνωστοί για τον ρόλο τους.
Επιτέθηκαν κατά του Τ. Ρουμελιώτη. Ενοχλήθηκαν περισσότερο επειδή μίλησε στον «Κόκκινο» παρά γιατί ο πρόεδρος του ΔΑΑ αποκάλυψε το πάρτι με τις χρυσές αμοιβές στα υψηλά κλιμάκια του Αεροδρομίου και γιατί δεν συναινεί να έχουν οι Γερμανοκαναδοί μέχρι το 2046 υπό την κατοχή τους το Αεροδρόμιο.
Αν έκανε το θέλημα των νέων αποίκων, θα τον χειροκροτούσαν… «Κάθε άτομο, ανεξάρτητα από τη θέση που έχει σε ένα ΔΣ, μπορεί να εκθέτει την προσωπική του άποψη», δήλωσε ο κ. Ρουμελιώτης και άφησε σαφέστατα να εννοηθεί ότι η επίθεση που γίνεται εναντίον του έχει να κάνει με το θέμα της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, επειδή ταυτίσθηκε με τη θέση του υπουργού, που είναι εναντίον της παράδοσης του Αεροδρομίου έως το 2046.
………………………………………………………………………………………………………………………………
Σκουρλέτης: Είμαστε δεσμευμένοι!
«Η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ”Ελ. Βενιζέλος” είναι μέσα στις 9 ιδιωτικοποιήσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η χώρα στη συμφωνία που υπέγραψε το προηγούμενο καλοκαίρι. Αυτά, δηλαδή, είναι προϋπόθεση. Εμπεριέχονται. Να τις θυμίσουμε κιόλας. Έτσι; Αν τις θυμάστε δηλαδή, είναι πολύ συγκεκριμένες. Ο Αστέρας, ο ”Βενιζέλος” , ο ΔΕΣΦΑ, το Ελληνικό, αυτές είναι δεσμευτικές».
Είναι η απάντηση που έδωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης όταν ρωτήθηκε στην εκπομπή «Επί του Πιεστηρίου» στο Kontra, όπου ήταν καλεσμένος το βράδυ της περασμένης Τρίτης, για τις μεγάλες αντιδράσεις που υπάρχουν για την πώληση του ΟΛΠ και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Leave a Reply