F 17 «καυτούς» φακέλους διαφθοράς παρέδωσε ο Γ. Σούρλας – Επί του Πιεστηρίου

17 «καυτούς» φακέλους διαφθοράς παρέδωσε ο Γ. Σούρλας

  • Επί 10 χρόνια «κάποιοι» μπλοκάρουν τους διαγωνισμούς για την προμήθεια scanners, που θα έβαζαν τέρμα στη διακίνηση λαθραίων τσιγάρων!
  • 18 χρόνια – 10 νομοθετικές ρυθμίσεις για τα πλαστά και εικονικά τιμολόγια, αλλά η κομπίνα συνεχίζεται…
  • Σε 2,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται η απώλεια εσόδων

Άμεση ήταν η αντίδραση του παραιτηθέντος, λόγω της αλλαγής κυβέρνησης, γενικού γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Γιώργου Σούρλα στο δημοσίευμά μας στο προηγούμενο φύλλο με το οποίο τον καλούσαμε να πει «ποιοι έβαλαν στα συρτάρια τους φακέλους διαφθοράς και διαπλοκής που παρέδωσε στους αρμοδίους».
Στην επιστολή που μας έστειλε σημειώνει τα εξής:
«Αγαπητέ Μάκη,
Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τον αγώνα της εφημερίδας σου κατά της Διαφθοράς και ευχαριστώ για τη φιλοξενία και των δικών μου απόψεων και προσπαθειών.
Από τη θέση που κατείχα εντόπισα, ανέσυρα και ανέδειξα, πλην πολλών άλλων, 17 «καυτούς» φακέλους διαφθοράς με μεγάλες επιπτώσεις στην Εθνική Οικονομία και τη λειτουργία των θεσμών της Δημοκρατίας. Τις περιπτώσεις αυτές διεβίβασα στις αρμόδιες ελεγκτικές και δικαστικές αρχές και τις δημοσιοποίησα. Σχετικά με την ονοματολογία, θέλω να επισημάνω ότι δεν ήταν στις αρμοδιότητες και στις δυνατότητές μου να αναζητήσω φυσικά πρόσωπα τα οποία εμπλέκονται στα κυκλώματα της Διαφθοράς.
Το απολογιστικό σημείωμα της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τη διετία 2012 – 2014, το οποίο και σου αποστέλλω.
Μία εξ αυτών των περιπτώσεων είναι και τα επισφαλή επιχειρηματικά δάνεια (σ. 51-52).
Είναι η υπόθεση για την οποία προσέφυγε και ο κ. Κουρουμπλής στη Δικαιοσύνη και δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει γνωστά τα αποτελέσματα της υπηρεσιακής και δικαστικής έρευνας. Τα ονόματα περιμένω και εγώ…
Δεν γνωρίζω αν χρειάζονται περισσότερα από λίγα λεπτά για να διαπιστωθεί αν και ποια ονόματα υπάρχουν στη λίστα Λαγκάρντ και σε άλλες λίστες, όταν υπάρχει ο κατάλογος των ονομάτων, καθώς και εκείνος των επιχειρηματιών τα δάνεια των οποίων καθίστανται ανεπίδεκτα είσπραξης.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι. ΣΟΥΡΛΑΣ».

Έχουν υψηλά ιστάμενους προστάτες…
Και πράγματι τα στοιχεία που αναφέρονται στο απολογιστικό σημείωμα του κ. Σούρλα είναι τόσο συγκεκριμένα, που δεν χρειάζεται τίποτε περισσότερο ένας Εισαγγελέας από το να προχωρήσει στην άσκηση ποινικών διώξεων, σε πρώτη φάση κατά των υπευθύνων υπηρεσιακών παραγόντων, που δεν έχουν κινήσει τις διαδικασίες για την καταπολέμηση της διαφθοράς και της απάτης.
Φαίνεται, όμως, ότι «κάποιοι» -υψηλά ιστάμενοι επί όλων των κυβερνήσεων- έχουν τη «δύναμη» να μπλοκάρουν τους ελέγχους σε όλη… τη διαδρομή της κάθε υπόθεσης (ενδεχομένως όχι με το… αζημίωτο), με αποτέλεσμα το πάρτι δισεκατομμυρίων ευρώ, πότε με επιχειρηματικά δάνεια, πότε με διακίνηση λαθραίων τσιγάρων και έκδοση πλαστών ή εικονικών στοιχείων, να μην έχει τελειωμό.
Δεν μπορεί να είναι τυχαίο το ότι 25 χρόνια τώρα από το τεράστιο σκάνδαλο Κοσκωτά, που οδήγησε στο Ειδικό Δικαστήριο, δεν έχει αποκαλυφθεί «μέχρι σήμερα ποιοι χορήγησαν τα 23 δισ. δρχ. επιχειρηματικά δάνεια που δεν καλύπτονταν με εξασφαλίσεις, ποιοι τα πήραν, πώς τα διαχειρίστηκαν και αν επιβλήθηκαν κυρώσεις», σημειώνει ο κ. Σούρλας και επισημαίνει ότι «επεκράτησε ο νόμος της σιωπής, της ένοχης σιωπής και της συγκάλυψης»!

Το κόλπο με τον θησαυρό – τα λαθραία τσιγάρα
Είναι πολλά τα λεφτά στη διακίνηση των λαθραίων τσιγάρων. Μιλάμε για δισεκατομμύρια ευρώ που χάνει το Δημόσιο. Και σε αυτό το πάρτι συμμετέχουν και οι έχοντες πρόσβαση στην εξουσία. Οι αναφορές του Γιώργου Σούρλα στην απάτη αυτή φωτογραφίζουν πολλά και πολλούς: «Επί δεκαετίες το λαθρεμπόριο μαστίζει την εθνική οικονομία και εκτρέφει κυκλώματα διαφθοράς.
Με την εγκατάσταση, στα τελωνεία, συστημάτων ανίχνευσης με ακτίνες Χ (X-RAY) για τον έλεγχο φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα εισαγωγής λαθραίων τσιγάρων, ναρκωτικών και άλλων παραποιημένων προϊόντων, επιβλαβών για τη δημόσια υγεία.
Από εικοσαετίας που ετέθη το θέμα αυτό από τις αρμόδιες υπηρεσίες, δυστυχώς, δεν κατέστη μέχρι σήμερα εφικτή η τοποθέτηση μηχανημάτων. Επί μία δεκαετία προκηρύσσονται διαγωνισμοί για την προμήθεια συστημάτων ανίχνευσης, αλλά δεν ολοκληρώνονται. Συγκεκριμένα, προκηρύχθηκαν έξι διαγωνισμοί, το 2004, 2007, 2009, 2010, 2011 και το 2013. Ο πρώτος διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2004 για την προμήθεια ενός συστήματος X-RAY ελέγχου εμφόρτων φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων και ματαιώθηκε το 2010, λόγω τεχνικών προδιαγραφών. Χρειάστηκαν 7 χρόνια για να αντιληφθούν και να αποφανθούν οι αρμόδιοι παράγοντες. Όλοι οι διαγωνισμοί προκηρύσσονταν, αλλά δεν ολοκληρώνονταν. Πέρασαν δέκα χρόνια χωρίς δυνατότητα ελέγχου των λαθραίων εισαγωγών με μηχανήματα ανίχνευσης και ενώ υπήρχαν οι απαραίτητες πιστώσεις από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, με ποσά που ανέρχονταν στα 8,9 εκατ. ευρώ.
Οι καταστάσεις αυτές δικαιολογούν κάθε σκέψη για ανικανότητα, ανευθυνότητα αλλά και ύπαρξη ορισμένων συμφερόντων.
Τίθεται το ερώτημα: Πώς μπορεί με τέτοιες συμπεριφορές και πρακτικές να αντιμετωπισθεί το λαθρεμπόριο, να παταχθούν τα κυκλώματα της διαφθοράς που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία;
Και ενώ όλα τα παραπάνω συμβαίνουν, σχετικά με τη θωράκιση των τελωνείων, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή σε σύντομο χρονικό διάστημα προμηθεύτηκε και έθεσε σε λειτουργία τρία κινητά συστήματα ανίχνευσης ακτίνων Χ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων, ύψους 3.200.000 ευρώ.  Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες για το παρελθόν και να επιβληθούν κυρώσεις για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, που προκάλεσε ανυπολόγιστες ζημιές στην εθνική οικονομία και στη δημόσια υγεία».

Απώλεια πολλών δισ. ευρώ τον χρόνο
Έμαθε πολλά ο πρώην γενικός γραμματέας Διαφάνειας και από το πάρτι των πλαστών και εικονικών τιμολογίων, όπου η ζημία για το Δημόσιο είναι πολλά δισεκατομμύρια κάθε χρόνο.
Γράφει στο απολογιστικό του σημείωμα:
«Δεκαοκτώ χρόνια – δέκα νομοθετικές ρυθμίσεις: ”Η έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων αποτελεί πράγματι μία από τις κυριότερες μορφές φοροδιαφυγής”. Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομίας το 2005.
Όταν έκανε αυτές τις δηλώσεις, είχαν περάσει ήδη οκτώ χρόνια από την πρώτη συστηματική προσπάθεια για νομοθετική ρύθμιση (ν. 2472/1997) και, παρά τις τέσσερις που ακολούθησαν (ν. 2523/1997, ν. 2873/2000, ν. 2948
/2001 και ν. 3220/2004), τα φαινόμενα της απάτης επιτείνονταν. Έκτοτε, ακολούθησαν άλλες πέντε νομοθετικές ρυθμίσεις: ν. 3833/2010, ν. 3824/2010, ν. 3888/2010, ν. 3943/2011 και ν. 4174/2013.
Πέρασαν δεκαοκτώ χρόνια από τότε και στο διάστημα αυτό έγιναν συνολικά δέκα νομοθετικές ρυθμίσεις (!).
ΚΥΑ που επί δέκα χρόνια δεν εκδόθηκε (!)».

Παρεμβάσεις…
«Τα φαινόμενα έκδοσης πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων δεν αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά (σημ. «Π»: προφανώς λόγω παρέμβασης), παρά τις προσπάθειες με νομοθετικά και διοικητικά μέτρα τα δύο τελευταία χρόνια. Αυτό προκύπτει από επίσημα στοιχεία του ΣΔΟΕ και συγκεκριμένα με το έγγραφο υπ’ αριθμ. πρωτ.: ΕΜΠ 10967/11.09.2014:

  • 2012: αριθμός παραβάσεων: 143.700 ευρώ, ποσά συναλλαγών: 1.099.509.576,00 ευρώ, πρόστιμα: 2.712.288.981,00 ευρώ.
  • 2013: αριθμός παραβάσεων: 93.611 ευρώ, ποσά συναλλαγών: 763.663.280,00 ευρώ, πρόστιμα: 1.959.602.575,00 ευρώ.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι έλεγχοι είναι δειγματοληπτικοί και ότι τα στοιχεία που αναφέρθηκαν αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 15% του συνόλου των επιχειρήσεων.
Βάσει αυτών των στοιχείων, πρέπει να υπολογιστεί και η επιβάρυνση της εθνικής οικονομίας, η οποία εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 2,5 δισ. ευρώ τον χρόνο».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *