50.000.000 ευρώ χαρίζουν στην Cosco!
Με σκανδαλώδη διάταξη
- Με τη διαγραφή φόρων και ΦΠΑ της περιόδου 2009 – 2015, που η κυβέρνηση της ΝΔ το 2009 είχε δώσει απαλλαγή!
Πλήρης δικαίωση για την ΟΜΥΛΕ και την Ένωση Λιμενεργατών αποτελεί η αποδοχή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της σκανδαλώδους διάταξης υπέρ της Cosco το 2009, βάσει της οποίας η κυβέρνηση της ΝΔ πρόσθεσε στη σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ χαριστικές φορολογικές απαλλαγές.
Με την απόφαση C (2015) 66 final/23.3.2015 απόφαση της ΕΕ, που πάρθηκε στις 23 Μαρτίου 2015 και από τότε την κρύβανε, για να μη χαλάσουν οι σχεδιασμοί του ΤΑΙΠΕΔ για το συνολικό ξεπούλημα του ΟΛΠ στην Cosco, ζητείται η ανάκτηση όλων των ποσών, φόρων και ΦΠΑ που δεν πλήρωσε η Cosco στο Ελληνικό Δημόσιο.
Η απόφαση αυτή, με την οποία ορίζεται ότι οι φοροαπαλλαγές της ΝΔ προς την Cosco το 2009 αποτελούν ασύμβατες με το κοινοτικό δίκαιο κρατικές ενισχύσεις και πρέπει να ανακτηθούν, αποκαλύφθηκε όταν σε νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Εναρμόνιση νομοθεσίας με την Οδηγία 214/17/ΕΕ» εξαναγκάσθηκαν να προσθέσουν άρθρο (44) που καταργεί το άρθρο των φοροαπαλλαγών του 2009 (άρθρα 2 και 3 του ν. 3755/2009).
Η κατάργηση όμως των σκανδαλωδών φοροαπαλλαγών προς την Cosco το 2009 έρχεται με τρόπο που δημιουργεί σήμερα νέο σκάνδαλο:
Τα νομικά μαγειρεία της Cosco πρόσθεσαν στη διάταξη αυτή παράγραφο βάσει της οποίας «οι όροι του δεύτερου και τρίτου άρθρου του ν. 3755 του 2009 για τις φοροαπαλλαγές της Cosco καταργούνται αναδρομικά από 23.3.2015» και όχι από την υπογραφή της Σύμβασης ΟΛΠ – Cosco το 2009 ή έστω από το 2010, όταν κατατέθηκε η καταγγελία στα ευρωπαϊκά όργανα.
Στην ουσία, η κυβέρνηση έτσι όπως καταθέτει (από υποχρέωση) την αποδοχή της απόφασης της ΕΕ χαρίζει το σύνολο των ποσών από ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος, τέλη χαρτοσήμου, απαλλαγές από κάθε φόρο, κ.λπ., για την περίοδο 2009-2015, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ (!), για όλα τα χρόνια και όλα τα έργα που έγιναν από την Cosco. Η απόφασή της για αναδρομικότητα από το 2015 και όχι από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης (2009), όπως συνήθως γίνεται για όμοιες αποφάσεις, αποτελεί μελανή σελίδα χαριστικής πράξης για το υπουργείο Οικονομικών και προσωπικά για τον υπουργό του.
Το πιο αστείο είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεκάδες φορές από το 2009 είχε καταγγείλει τις διατάξεις αυτές της ΝΔ ως σκανδαλώδεις, για να έρθει σήμερα η κυβέρνησή του, που ξεπούλησε στο μεταξύ, ελέω Πιτσιόρλα (που ανταμείφθηκε με θέση υφυπουργού), ολόκληρο το λιμάνι, να δωρίσει και εκείνη φόρους και ΦΠΑ έξι ετών στην Cosco.
Σημειώνεται ότι το 2009 η κυβέρνηση της ΝΔ παραχώρησε τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Πέραμα σε εξωχώρια (offshore) εταιρεία της Cosco στις Βερμούδες, ενώ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πούλησε ολόκληρο το λιμάνι σε εξωχώρια εταιρεία της Cosco στις… Παρθένους Νήσους. Για να κρυφτούν, προφανώς, πίσω από τους φορολογικούς παραδείσους και την ανωνυμία των συναλλαγών των μαύρων ταμείων οι όποιες κρυφές συμφωνίες.
Έτσι, η χορήγηση φορολογικών απαλλαγών της ΝΔ προς την Cosco καταργείται μεν λόγω της δεσμευτικής απόφασης της ΕΕ, αλλά με νέο τρόπο, σκανδαλώδη, αφού η Cosco Βερμούδων δεν θα επιστρέψει στο Δημόσιο φοροαπαλλαγές έξι ετών (ύψους, κατά την ΟΜΥΛΕ, γύρω στα 50 εκατ. ευρώ).
……………………………………
Κινεζική κατοχήστον προβλήτα της κρουαζιέρας
Τα πρώτα σύννεφα στον Πειραιά ήρθαν με τα εγκαίνια του προβλήτα κρουαζιέρας του Αγίου Νικολάου.
Ένα έργο που φτιάχτηκε από τις προηγούμενες διοικήσεις του δημοσίου συμφέροντος ΟΛΠ και εγκαινιάσθηκε από τους Κινέζους. Για τα εγκαίνια γέμισαν τους χώρους του λιμανιού με κινέζικες σημαίες, κατέβασαν τις ελληνικές επιγραφές και ανάρτησαν κινέζικα ιδεογράμματα και απαγόρευσαν στα εγκαίνια να παραστεί για αγιασμό ο Μητροπολίτης Πειραιά κ. Σεραφείμ και οι ιερείς του Ναού του Αγίου Νικολάου, του ναού δηλαδή που βρίσκεται δίπλα στον προβλήτα.
Εννοείται ότι δεν κάλεσαν καμιά Αρχή, ούτε τις προηγούμενες διοικήσεις που κατασκεύασαν το έργο, ούτε τον υπουργό Ναυτιλίας (που ήταν στη Μάλτα). Κάλεσαν όμως την υπουργό Τουρισμού κ. Κουντουρά, της οποίας το κόμμα (ΑΝΕΛ) «προσκυνάει» την Εκκλησία, αλλά και αυτή ούτε καν διαμαρτυρήθηκε για την απαγόρευση αγιασμού.
…………………………………….
Με τους Κινέζους στον ΟΛΠ
Το κόστος εισαγωγών των κοντέινερ αυξήθηκε κατά 28%
Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου (500 περίπου σελίδες) για το θέμα του ξεπουλήματος των μετοχών του ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco Παρθένων Νήσων. Δημοσιεύθηκε έξι μήνες μετά το ξεπούλημα κι αυτό αποτελεί ένα πελώριο πολιτικό και συναλλακτικό θέμα για όσους συνήργησαν, πριν την επίσημη δημοσίευση, στη μεταβίβαση (αρχές Αυγούστου) των μετοχών του ΟΛΠ στους Κινέζους. Η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, γνωρίζοντας ότι ούτως ή άλλως θα υπάρξει καταγγελία στα ευρωπαϊκά όργανα, έβαλαν δεκάδες περιοριστικούς όρους και δεσμεύσεις για τον κινεζικό πλέον ΟΛΠ (για τέλη, τιμολόγια, χρήστες, δημόσιες εγκρίσεις κ.λπ.), τέτοιους που οι Κινέζοι αντέδρασαν έντονα, θεωρώντας ότι το ΤΑΙΠΕΔ τους εξαπάτησε, εξ ου και σήκωσαν ψηλά τα χέρια, εγκαταλείποντας στην ουσία τον κερδοφόρο επί χρόνια ΟΛΠ στην τύχη του.
Με δεδομένο ότι οι Κινέζοι δεν έχουν γνώση για σημαντικούς τομείς του λιμανιού, όπως η ακτοπλοΐα, η κρουαζιέρα, η μεταφορά αυτοκινήτων, οι υπηρεσίες, κ.λπ., αφού το μόνο αντικείμενο που ξέρουν είναι η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, το λιμάνι φθίνει και χάνει πόντους στον ανταγωνισμό. Ακόμα και τα γνωστά «παπαγαλάκια», που κάθε μήνα ξεφωνίζουν τη δήθεν αύξηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (2,9 εκατ. κιβώτια), ξεχνάνε ότι αυτή η διακίνηση αποτελεί συμβατικό όρο και δέσμευση βάσει του φιλικού διακανονισμού του 2014.
Αυτό όμως που όλοι αποκρύπτουν είναι ότι το κόστος εισαγωγής-εξαγωγής εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια κατά 28% σε βάρος της ανταγωνιστικότητας και της τσέπης των ελλήνων επιχειρηματιών.
Μετά την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το θέμα περιπλέκεται σε βαθμό τέτοιο ώστε θα δικαιωθούν όλοι όσοι ισχυριζόντουσαν ότι το ξεπούλημα του εθνικού λιμανιού στους «άσχετους» Κινέζους θα φέρει αναπτυξιακή τραγωδία.
Leave a Reply